زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی - انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید
سرخط خبرها

جزئیات حمله جدید سپاه به تروریست‌های اقلیم عراق| سردار اوصانلو: حملات تا خلع سلاح گروه‌های تروریستی ادامه دارد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۴۶۶۶
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
جزئیات حمله جدید سپاه به تروریست‌های اقلیم عراق| سردار اوصانلو: حملات تا خلع سلاح گروه‌های تروریستی ادامه دارد+ فیلم
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه توضیحاتی تکمیلی پیرامون حمله صبح امروز به مقر تروریست‌های اقلیم شمال عراق ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح جزئیات حمله صبح امروز سپاه به مقر تروریست‌های اقلیم شمال عراق اظهار داشت: در مرحله قبل و در عملیات «ربیع»، حملات گسترده‌ای صورت گرفت و مقر‌های گروهک‌های متعدد تجزیه‌طلب تروریستی در شمال عراق هدف قرار داده شد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: پس از آن تعدادی از مسئولان سیاسی اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی آن کشور به ایران آمدند و جلساتی با وزیر امور خارجه کشورمان برگزار کردند. آن‌ها زمان خواستند تا خواسته‌های جمهوری اسلامی را عملی کنند، اما متاسفانه علی‌رغم مهلتی که داده بودیم و حتی تمدید هم شد، اقدام خاصی صورت نگرفت.

سردار اصانلو گفت: علی‌رغم قولی که داده بودند، مقر‌های ضدانقلاب در مرز تخلیه نشد و آن افرادی هم که در مقر‌هایی در عمق بودند به مقر‌های دیگر منتقل شدند که آن مقر‌ها را شناسایی کردیم. مقر‌های آن‌ها از مرز تا عمق هفتاد هشتاد کیلومتری خاک عراق را هدف قرار دادیم.

وی در ادامه به نقش این گروهک‌ها در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: این گروهک‌ها در اغتشاشات اخیر اقدامات قابل توجهی انجام دادند. نیرو‌های آن‌ها در آتش‌سوزی بانک‌ها و... حضور کاملی داشتند. تعدادی از کشته‌سازی‌ها در شهر‌های کردستان همچون سنندج، مهاباد، بانه و بوکان توسط این تروریست‌ها انجام گرفت.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه این گروهک‌ها در سال‌های گذشته تلاش می‌کردند تا سلاح‌های شکاری وارد کشور کنند، عنوان کرد:، اما در دو ماه گذشته سلاح‌های جنگی همچون کلاشینکف، کلت، وینچستر و حتی نارنجک وارد کشور کردند که تعداد قابل توجهی از افراد واردکننده دستگیر شدند.

سردار اصانلو در خصوص جزئیات حمله امروز گفت: با پهپاد‌های انتحاری و رزمی و موشک‌ها مقر‌های گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریست را هدف قرار دادیم؛ دقیقاً همه اهدافی را که شناسایی کرده بودیم، هدف قرار دادیم.

وی با رد ادعای برخی از سران این گروهک‌ها که گفته بودند در اغتشاشات اخیر نقشی نداشتند، اظهار داشت: تعدادی از افراد این گروهک‌ها را در داخل کشور و در جریان اغتشاشات دستگیر کردیم. این افراد اکنون در اختیار ما هستند و اعتراف کردند که برای ایجاد اغتشاش و کشته‌سازی وارد ایران شدند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که حملات سپاه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: تا زمانی که دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را اجرایی نکنند، حملات ادامه خواهد یافت؛ گروهک‌های تجزیه‌طلب باید خلع سلاح و از شمال عراق اخراج شوند.

وی در پایان عنوان کرد: گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریست از سپر انسانی استفاده کرده و خانواده‌های خودشان را در کنار مقرهای‌شان مستقر کرده‌اند؛ این وضعیت تا یک زمانی برای ما معنا دارد. تمامی مقر‌ها را شناسایی کرده‌ایم و در صورت تداوم وضعیت مجبوریم که آن مقر‌ها را هم هدف قرار بدهیم.

اینجا ببینید:

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->